vineri, 4 mai 2012

DOUA ERORI FATALE ALE PREMIERULUI PONTA

Cand majoritatea priveste jumatatea plina a paharului, imi place sa vad doar partea goala. Deja prea multa lume elogiaza succesul lui Victor Ponta. Actual si viitor. Sunt convins ca nu are nevoie de inca o romanta chioara, isi stie prea bine si reusitele, isi va cunoaste si succesul, de va fi sa fie vreunul.

Si acum sa operam cu doua tuse. Una mai subtire care merge pana la detaliul aparent cel mai nesemnificativ. Alta mult mai groasa, generalizanta, dar la fel de relevanta pentru definirea viitorului premier (cel mai probabil).

Nu vreau sa mai pun accent pe incompatibilitatile unor ministri pe care i-a desemnat Ponta in graba. Probabil exprima exact asta - fuga cu care a fost facut acest Guvern si nevoia urgenta de a multumi nu doar pe toata lumea, cat si prezentul si viitorul. O analiza excelenta prin finetea observatiilor si atentia cercetarii a facut-o jurnalistul Liviu Avram, de la cotidianul Adevarul, in "Cazul Alistar: o frauda intelectuala". Nu mai are niciun sens sa insistam si asupra celorlalte nume. Ele vor atarna dupa propria greutate de gatul lui Ponta.

Si totusi pana si dezacordurile de sorginte igasiene din CV - ul ministrului desemnat pentru Educatie par o gluma proasta pe langa adevaratele probleme cu care Ponta s-a pricopsit chiar inainte de a fi investit in Parlament. Sa pornim insa de la cateva referiri nevinovate ale lui Victor Ponta la masini, sofat si alte detalii ale pasiunii sale pentru invartit covrigul si calcat pedale. Numai dupa caderea Guvernului MRU cred ca am numarat vreo patru sau cinci referiri de-ale lui Ponta la masini si/sau condus. Si nu chiar intru totul intamplatoare. Recunosc, apetitul extraordinar al presedintelui PSD pentru o tabla pe patru roti imi scapa.

Cand a intarziat la Cotroceni, Ponta s-a scuzat ca nu a mai condus el masina si asa i-a luat ceva mai mult prin oras. Vezi Doamne, era deja o persoana importanta, trebuia sa fie dusa si adusa de un sofer profesionist. Doar nu ne mai jucam de-a premierul, suntem deja, mai ales daca vedem ca Traian Basescu nu mai face bascalie, ci se tine de lucruri serioase. Desi suspecta in sine importanta acordata momentului, ca si placerea cu care isi aroga necesitatea unei coloane oficiale infipta in spate, penibilul a trecut.

Mi-am amintit atunci insa modul in care Ponta si-a facut debutul la sefia PSD - o curatenie a parcului auto din curtea sediului PSD de pe Kiseleff. N-am reusit de atunci sa vad nicio actiune mai de amploare in interiorul partidului. Cam la atat s-a redus si reforma printre baroni, mai cu seama ca alianta cu PNL si grija pentru construirea USL, trebuie sa o recunoastem, i-a mancat toate resursele. Reveinind la masini, Ponta nu eu, premierul desemnat a comis una si mai zdravana.

Ponta ne-a instiintat ca va fi plimbat in coloana oficiala a Guvernului in masini care sa protejeze mediul, iar pentru asta a facut deja comanda la SPP pentru un model hibrid. Saracul Ponta, saraca tara bogata, sarman partid socialist! Ponta nu a identificat inca de unde va lua bani ca sa reintregeasca salariile si sa plateasca diferentele la pensii, nu stie sa spuna cum va asigura cresterea economica, dar e peste cap de preocupat sa nu polueze mediul inconjurator! Ceva mai comic decat asta rar ii e dat chiar si romanului sa traiasca.

Dar Ponta nu se opreste aici, ca altfel nu am fi vorbit atat despre rasturnarea bunului simt cu el la volan. Pluseaza si spune ca nicio institutie publica nu va mai putea sa achizitioneze decat masini hibrid, care sa consume putin si sa nu polueze precum cele conventionale. Ma mir foarte mult ca liderul USL habar n-are de pretul unei astfel de masini. Sunt cele mai scumpe masini de pe piata, tocmai datorita (in cazul asta, din cauza) faptului ca tehnologia folosita este inca una de avangarda si foarte costisitoare.

Ori daca stie Ponta cat costa o astfel de masina, dar le impune tuturor institutiilor publice, inainte ca macar sa aiba idee de unde ia bani ca sa dea la salarii si pensii, e pura inconstienta si inseamna si-a pierdut luciditatea cu totul in aburii euforiei desemnarii in functia de premier. Desigur, noul parc de masini nu ar depasi cele 600 de milioane alocati de MRU, inainte de a pleca, primariilor Puterii de atunci din provincie. Nici nu s-ar ridica la cat e necesar pentru a plati diferentele de la pensii. Cu atat mai putin reintregirea salariilor.

Dar e vorba de mesaj aici, exact ceea ce Ponta spunea ca vrea sa ofere ca exemplu prin aceasta extravaganta inconstienta a masinilor hibrid pentru toate institutiile statului. A doua tusa, aia generala si generalizanta in sine, se formeaza in jurul acordului semnat intre PSD (USL) si gasca traseistilor condusi de MAFIA personala a lui Adrian Nastase. Daca din primul exemplu intelegem ca Ponta nu stie despre ce vorbeste, nici in cazul masinilor, nici al sursei majorarii salariilor, in cel de-al doilea e vorba in esenta despre un NO coment.

Ce sa-i mai spui Opozitiei care se pregateste sa devina noua Putere umplandu-si, fara ca macar sa fie nevoie, gura si burta cu toata mizeria lasata in urma in fostii guvernanti? Cand USL preia nu doar discursul fostei Puteri, ci si principalele puncte de sprijin in imoralitate si tot ce este mai compromitator. Asta inseamna ca pur si simplu nu le pasa de votul romanilor, pentru ca stiu ca la fel vor castiga si dupa alegeri. Stiu ca nici romanilor nu le mai pasa demult, pentru ca in ochii lor toti sunt aceeasi mizerie.

Iar Ponta cand i-a strans ieri mana fostului sef al mafiei personale a lui Adrian Nastase nu a facut altceva decat sa si-l faca propriul sef al propriului sistem la cladirea riguroasa a caruia lucreaza din greu. Daca insa premierul desemnat si-a facut calculele in privinta voturilor din toamna la fel cum a calculat impactul de imagini versus costuri pentru masinile hibrid, ma tem ca deja si-a dat foc la constructie.
AUTOR IULIAN LECA
SURSA www.ziare.com 

Un comentariu:

Anonim spunea...

Oare numai doua au fost erorile domnului Ponta ? Cat despre " fatale "...parca n-asi avea prea mari asteptari .