vineri, 14 decembrie 2012

CATEVA MOTIVE PENTRU INFRANGEREA DREPTEI

De dragul jocului vom accepta faptul că ARD a fost o alianţă electorală de dreapta, cu toate că, dacă ne vom uita atent, vom vedea că nici mesajele, nici comunicatorii şi nici măcar publicul pe care îl vizau nu era de dreapta. Peste toate acestea, strategia de comunicare a fost execrabilă.
Comunicatorii de la centru şi mesajele
În ultimele luni, electoratul n-a înţeles nimic. N-a înţeles cine e ARD, cine sunt liderii, ce susţin. N-a înţeles, de fapt, de ce să-i voteze! E facil să dăm vina pe electorat, însă ce ar fi putut înţelege când într-o seară îl vedea pe Neamţu, în alta pe Pavelescu şi în alta pe Blaga? Aceştia au venit, cel mai adesea, cu mesaje diferite.
În ultimele săptămâni am primit răspunsuri de genul acesta de la mai mulţi candidaţi ARD: „Da, sunt convins că ARD va pierde, însă sper ca în colegiul meu eu să iau mai mult…”! Traducerea: nu ne propunem decât să luăm bătaie decent. Cum ar spune fotbaliştii, „să nu luăm multe”.
În urmă cu câteva săptămâni am întrebat pe unul dintre candidaţii ARD la Senat de ce nu îşi schimbă mesajul, de ce nu vorbeşte şi despre valorile dreptei, nu doar despre plagiatul lui Ponta? Esenţialul e următorul: „Electoratului PDL nu i-a spus nimeni de ce trebuie sa iasă la vot. Pentru că nu iese doar pentru că ăia sunt mai răi, nu mai merge cu răul cel mic.” „Păi, alt argument nici nu există”, mi s-a răspuns.
Aţi înţeles da? Pur şi simplu, oamenii ăştia nu ştiau de ce vă cer votul. Au fost incapabili să spună clar, în campanie, câteva fraze. Discutăm aici de unul dintre intelectualii din PDL şi nu de vreun politruc venit din meandrele concretului. Din păcate, am întâlnit atitudinea asta la numeroşi candidaţi ARD, ceea ce mă face să cred că asta le-au spus experţii în comunicare / strategii sau ce-or mai avea ei pe acolo. Pur şi simplu, oamenii ăştia au cerut votul electoratului, însă au fost incapabili să ofere un argument. Păi, şi atunci, electoratul de ce să-i voteze?
Admitem totuşi că măcar câteva dintre mesajele politicienilor ARD au fost corecte. Din păcate, acestea nu au fost aproape niciodată explicate. Aici ajungem la altă problemă: pentru a explica un mesaj, trebuie să-l înţelegi. Eu de exemplu, înţeleg cam despre ce este vorba cu teoria relativităţii, însă sunt incapabil să o demonstrez la tablă. Probabil că în aceeaşi situaţie s-au trezit şi cei care au vorbit despre statul de drept, lovitură de stat, domnia legii ş.a.
O altă problemă au fost mesajele din sfera economică. Foarte puţini candidaţi au transmis mesaje de dreapta. Foarte puţini au vorbit despre piaţa liberă, despre capitalism şi despre economia de piaţă. Mulţi dintre candidaţii ARD au avut chiar mesaje de stânga, or a veni cu astfel de mesaje în condiţiile în care USL-ul s-a bazat pe „ăia v-au luat, noi vă dăm” e de-a dreptul prostesc.
Strategia decisă la centru
În ultimele luni am discutat atât cu o parte dintre liderii ARD, cât şi cu consilieri ai acestora. Singura lor idee a fost „ocupaţi internetul”. În condiţiile în care doar 7% dintre români se informează de pe internet (iar majoritatea au deja o poziţie clară), strategia s-a dovedit una dezastruoasă. A umple facebook-ul şi reţelele de socializare cu poze cu pisici, porci şi alte animăluţe simpatice pentru a face mişto de Ponta e obligatoriu, însă nici pe departe îndeajuns.
Din păcate, liderii ARD nu au învăţatat care este rolul reţelelor sociale, deşi au trecut deja deja patru ani de când staff-ul lui Barack Obama a reinventat modul în care se face campanie. La câteva luni după ce Obama a câştigat primul mandat, în presă a apărut un filmuleţ cu unul dintre consilierii actualului preşedinte american, care explica clar într-un grup restrâns, că pe atunci candidatul democrat a avut zile în care a refuzat să ofere interviuri sau să iasă în conferinţe de presă, în schimb a postat mici filmuleţe/ mesaje pe reţelele sociale. Consilierul lui Obama explica că astfel au păcălit media să preia acele mesaje integral! Candidaţii ARD nu au înţeles însă nici acum că reţelele sociale trebuie utilizate ca o platformă de pe care să arunci ştirile în media mainstream! A posta pe Facebook „motivațioanale” și citate doar pentru cele câteva mii de oameni care te urmăresc (marea majoritate admiratori) e o tâmpenie sinistră!
NU îşi cunosc electoratul!
Pentru a face campanie trebuie în primul rând să ştii cui te adresezi. Ei bine, dragilor, marii oameni politici de dreapta habar nu au care le este electoratul. Dacă vei discuta cu „intelectualii lui Băsescu”, aceştia se vor plânge că electoratul PDL este „fesenist”. Vă daţi seama, deci, ce e în capul lor? Prin urmare, mesajele lor către tineri, către oamenii decenţi, cu frica de Dumnezeu, către oamenii care muncesc, către oamenii de afaceri, către clasa de mijloc, a lipsit cu desăvârşire. Pe de altă parte, „bătrânii” nu au în cap decât să lupte cu adversarul folosind aceleaşi arme. Nu ştiu să facă campanie la firul ierbii, nu au idei, nu au carismă, dar au totuşi nesimţirea să se plângă că nu au loc la televizor!
O altă eroare pe care au făcut-o majoritatea ardiştilor este legată de percepţia asupra publicului ţintă. Majoritatea spuneau că mizează pe electoratul urban, cu venituri peste medie, cu studii peste medie. Ce mai, elita! Păi bine măi porumbeilor, elita asta a votat în Bucureşti primari de sector precum Vanghelie, Robert Negoiţă, Piedone, ş.a. Electoratul ăsta votează analfabeţi, pedofili, corupţi. Evident, porumbeii şi consilierii lor nu merg cu metroul sau cu autobuzul, nu merg pe stradă. Doar lucrează cu studii sociologice! Dacă ar ieşi în lumea reală ar vedea cum se comportă acest electorat urban elitist, ar vedea ce citeşte, numeroasele moduri în care scuipă pe jos, minunatul limbaj, Evident, dacă le spui că electoratul de dreapta, tradiţional, poate fi găsit încă în mediul rural şi că pentru asta trebuie să-şi mişte fundul până acolo, vor clipi des şi-ţi vor scoate din sertar noi şi noi studii sociologice care spun acelaşi lucru de 23 de ani.
Greşelile din colegii
Mesajele de la centru către candidaţi au fost puţine. În general au conţinut modele de afişe, sfaturi privind culorile ce trebuie folosite şi extrem de puţine mesaje politice. Comunicarea între centru şi colegii a fost, în cele 30 de zile de campanie, aproape inexistentă.
O problemă în teritoriu a fost generată de legea electorală. Astfel, candidaţii ARD s-au luptat nu doar cu cei ai USL şi ai PPDD, ci şi între ei. La asta s-a adăugat şi faptul că, la nivel local, între PDL, FC şi NR nu a existat absolut deloc o colaborare. La câteva zile după debutul campaniei am aflat cu stupoare că în mai multe judeţe, liderii PDL, NR şi FC la nivel local, nici măcar nu se cunosc. Altfel spus, în teritoriu, ARD nu a existat!
Pe scurt, iată ce-mi spune unul dintre şefii de campanie din teritoriu:
“A fost fiecare cu a mă-sii între candidaţii de la acelaşi partid în acelaşi oraş, darămite din partide diferite.”
O alta problemă au fost suspiciunile de blat cu colegii din propria alianţă. Acest lucru s-a datorat faptului că numeroşi membri ai Noii Republici au plecat la FC, sau din cauza plecărilor dinspre PDL spre FC și NR.
Să-i dăm cuvântul domnul mai sus menţionat:
„Cel putin eu mi-am luat mult prea multe şuturi pe motive că sunt pedelist sub acoperire, atât de la NR cât şi de la FC.”
O problemă majoră a fost şi alegerea candidaţilor. Mulţi dintre ei nu au avut niciun aport în cadrul campaniei, au fost şterşi, plictisitori, nu au venit nici cu bani şi nici cu oameni. Alţii, mult mai grav, au făcut fie blat, fie non-combat.
Văd că şi Cristi Preda este interesat de viitorul dreptei. Să-l ascultăm:
Trei ar fi provocările la care PDL va trebui să răspundă în cadrul Convenţiei:
- organizarea opoziţiei faţă de USL în Parlament, pentru a reprezenta societatea ignorată ori dispreţuită de Ponta & co.
- alcătuirea, aşa cum o prevede statutul, a unui guvern din umbră, care să facă o critică sistematică a acţiunilor guvernamentale
- desemnarea unui candidat pentru alegerile prezidenţiale din 2014 care să încarneze speranţa politică, dincolo de diviziunile partizane.
Câteva comentarii: electoratul ăla dezamăgit de USL nu este neapărat al vostru, pentru că dacă era, nu aţi fi avut 16% la urne, aşa că să fiţi sănătoşi, dar nu v-a cerut nimeni să-i reprezentaţi, cel puţin nu în formula asta. Până la alcătuirea guvernului, poate n-ar fi rău să vă construiţi o identitate, guverne din umbră poate face şi DD. Shadow cabinet, numit şi Her Majesty`s Loyal Opposition are o logică, oamenii ăia sunt „ai Reginei”. Pe voi, electoratul vă va întreba foarte simplu, aşa cum v-a întrebat şi în campania asta: voi pe cine reprezentaţi?
Am aflat pe surse un incident care, dacă este adevărat, este edificator pentru modul unitar în care a funcţionat ARD. Se pare că într-o şedinţă mai tensionată, doi dintre liderii Alianţei au fost aproape de o încăierare. Nu vă dau numele, nu asta contează.
PS: Observ o grămadă de oameni precum Aurelian Pavelescu, care insistă că declaraţiile lui Traian Băsescu din campanie ar fi dezavantajat ARD. Lor le spun doar atât:
USL 2012: 4.344.288
ARD 2012: 1.223.189
Traian Basescu 2009: 5.277.068

Dragilor, după cum vedeţi, marele USL a obţinut cu aproximativ un million de voturi mai puţin decât Traian Băsescu, iar voi nici măcar un sfert. Aşa că, Aurelian, ia-l de mână şi pe Vasile, şi valea!
AUTOR GEORGE DANIEL
SURSA inliniedreapta.net 

Un comentariu:

Anonim spunea...

Tano, e partial adevarat ce spui mai este ceva si fosta amanta a lui A lui Alecu Racoviceanu o spune pe sleau!
http://www.rtv.net/si-o-maimuta-ar-fi-castigat-la-roman_57928.html
Este extrem de rautacioasa cu titlul dar asta este radiografia!( Doamna Udrea este o femeie exrem de luptatoare si ambitioasa un adevarat laborator de strategie Luca)