vineri, 23 martie 2012

STATUL DE DREPT SI POLITICIENII DE DREPT COMUN


Cazul Boldea poate reprezenta un precedent periculos, deşi sper ca în România nu mai existe oameni cu imunităţi care fi comis sau comită fapte penale de drept comun. Şigândesc la Virgil Pop, care a fost nevoit vină în Parlament depună jurământul legat la mâini, la Cătălin Voicu, care a stat pe bară un an şi jumătate, dar şi la Dan Păsat, cercetat pentru şantaj. Ce a făcut Boldea va putea facă oricine va fi în situaţia lui. Şi totuşi, până la el, nu a fugit nici un parlamentar pentru care s-a cerut arestarea. Dacă legislaţia nu va fi schimbată, riscăm asistăm în viitor la situaţii similare. Ideea avansată de şeful DIICOT mi se pare logică şi de bun-simţ - modificarea legii în sensul de a se institui automat interdicţia de a părăsi ţara sau localitatea în acelaşi timp cu cererea de ridicare a imunităţii în vederea reţinerii şi arestării. PSD nu are nevoie de specialişti, pentru este condus chiar de un fost procuror care a lucrat taman la fosta Secţie I din Parchetul General, strămoaşa DIICOT. În loc ceară acum capul procurorului general, mai bine ar fi propus modificarea legii, dar, deh, politica e-n tot şi-n toate şi dacă nu o insinuează până şi în justiţie, politicienii nu se simt împliniţi. Gittenstein a spus-o bine ieri - politicul încurcă şi decredibilizează actul de justiţie. Şivăd nevoit fac ceea ce n-am crezut vreodată voi face - îi dau dreptate Monicăi Macovei care spune nu trebuie existe imunităţi pentru infractori de drept comun, aşa cum este Boldea.

Eu, unul, deşi nu am făcut Facultatea de Drept, susţin cu fermitate planul de anchetă al procurorilor, care au ales ceară arestarea în locul instituirii interdicţiei de a părăsi ţara. Susţin ferm raţionamentul procurorilor care au considerat incorect ca pentru Boldea, ca lider al unor grupări de crimă organizată, se ia această măsură blândă, iar executanţii, „locotenenţii” săi, fie arestaţi. Şi mai susţin, cu aceeaşi tărie, în aceeaşi ordine de idei, teoria „dublei măsuri” - nu poţi cere şi arestarea şi interdicţia de părăsire a ţării, ca două măsuri preventive, pentru aceeaşi faptă. Au ieşit în spaţiul public tot felul de specialişti în drept penal care au spus trebuia mai întâi i se interzică părăsirea României şi apoi se ceară înlocuirea acestei măsuri cu arestarea. Păi, în primul rând, într-o astfel de situaţie, trebuie apară probe noi pentru a se impune schimbarea măsurilor preventive. Dar ne amintim de cazul Vîntu, când judecătorii le-au respins cererea procurorilor de a-l aresta, după ce aceştia din urmă deja îi impuseseră nu plece din ţară. Acelaşi lucru s-ar fi întâmplat şi cu deputatul interlop. Înlocuirea unei măsuri cu alta trebuie justificată, iar în cazul Boldea nu existau probe noi pe care se bazeze solicitarea arestării, ca schimbare a unei măsuri preventive iniţiale.

Dincolo de argumentele şi contraargumentele juridice, ar trebui ca politicienii, mai ales cei cu studii de drept, să privească exhaustiv problema. Atâta vreme cât partidele îşi permit să accepte membri şi să-i susţină pentru funcţii publice importante fără a le verifica integritatea, atunci ne merităm soarta de a fi conduşi de infractori de drept comun. Boldea făcea escrocherii din 2006. Dacă PDL nu s-a interesat de faptele sale de interlop, în 2008, când l-a susţinut pentru deputăţie, atunci să nu ne mai mirăm că avocatul şi-a permis să se comporte fix ca un interlop, fugind precum un proxenet de anchetă sau de arestare, ceea ce colegi ai săi nu au făcut (vezi cazul lui Păsat sau al lui Voicu). Dacă acum, în ceasul al doisprezecelea, învăţând din greşeli, parlamentarii nu se trezesc din somnul demagogiei lor şi nu modifică legea, pentru a preveni astfel de situaţii ridicole, atunci conceptul de voinţă politică rămâne la nivelul actual de vorbă goală, spusă cu emfază ieftină. Am auzit, ieri, la televizor nişte politicieni care se mirau că procurorul general nu a făcut propuneri legislative în acest sens. Eu ştiu că au fost discuţii  pe teme legislative, dar, nu-i nimic, presupunând că nu este aşa, să dovedească ei că sunt mai deştepţi şi mai responsabili şi să modifice ei acum legea. Dar au „voinţa politică” necesară?
AUTOR ANDI TOPALA
SURSA PUTEREA 

Un comentariu:

Unknown spunea...

CASTER DE SPORT PROFESIONAL, CARE VĂ POT AJUTA CU Vrăjitorul de iubire pentru a VĂ EXPUNE EXPLOȚIA DRAGOSTEI ÎN URGENȚĂ DUPĂ DESCĂRCARE / DIVORȚIE ÎN CAZ DACĂ SITUAȚIA DUMNEAVOASTRĂ ESTE NECAPĂ! CONTACT: DR. ODION (drodion60@yandex.com) ESTE CERTA CEL MAI BUN DE VÂNZARE ONLINE ȘI REZULTATUL său ESTE GARANTARE 100% ..

După 3 ani într-o relație cu iubitul meu, iubitul meu a început să iasă cu alte fete și să-mi arate dragoste rece, în mai multe rânduri amenință că s-a despărțit de mine dacă îndrăznesc să-l întreb despre afacerea lui cu alte fete, am fost în totalitate devastat și confuz până când un vechi prieten de-al meu mi-a povestit despre o cască de vrăji pe internet DR. ODION care ajută oamenii care au relația și problema căsătoriei prin puterile dragostei Vrăji, La început m-am îndoit dacă așa ceva există vreodată, dar am decis să încerc, atunci când îl contactez, mi-a spus tot ce trebuie să fac și am făcut. și m-a ajutat să arunc o vrajă de dragoste și în 48 de ore, prietenul meu s-a întors la mine și a început să-mi ceară scuze, acum a încetat să mai iasă cu fetele și este cu mine pentru bine și pentru real. Contactați această Casă de mare vrăjire pentru relația dvs. sau problema dvs. de căsătorie.
Iată contactul său ..

APEL / WHATSAPP: +2349060503921
EMAIL: (drodion60@yandex.com)