Cand majoritatea priveste jumatatea plina a paharului, imi place sa
vad doar partea goala. Deja prea multa lume elogiaza succesul lui Victor Ponta.
Actual si viitor. Sunt convins ca nu are nevoie de inca o romanta
chioara, isi stie prea bine si reusitele, isi va cunoaste si succesul,
de va fi sa fie vreunul.
Si acum sa operam cu doua tuse.
Una mai subtire care merge pana la detaliul aparent cel mai
nesemnificativ. Alta mult mai groasa, generalizanta, dar la fel de
relevanta pentru definirea viitorului premier (cel mai probabil).
Nu vreau sa mai pun accent pe incompatibilitatile unor ministri
pe care i-a desemnat Ponta in graba. Probabil exprima exact asta - fuga
cu care a fost facut acest Guvern si nevoia urgenta de a multumi nu
doar pe toata lumea, cat si prezentul si viitorul. O analiza excelenta
prin finetea observatiilor si atentia cercetarii a facut-o jurnalistul
Liviu Avram, de la cotidianul Adevarul, in "Cazul Alistar: o frauda
intelectuala". Nu mai are niciun sens sa insistam si asupra celorlalte
nume. Ele vor atarna dupa propria greutate de gatul lui Ponta.
Si totusi pana si dezacordurile de sorginte igasiene din CV - ul
ministrului desemnat pentru Educatie par o gluma proasta pe langa
adevaratele probleme cu care Ponta s-a pricopsit chiar inainte de a fi
investit in Parlament. Sa pornim insa de la cateva referiri nevinovate
ale lui Victor Ponta la masini, sofat si alte detalii ale pasiunii sale
pentru invartit covrigul si calcat pedale. Numai dupa caderea Guvernului
MRU cred ca am numarat vreo patru sau cinci referiri de-ale lui Ponta
la masini si/sau condus. Si nu chiar intru totul intamplatoare.
Recunosc, apetitul extraordinar al presedintelui PSD pentru o tabla pe patru roti imi scapa.
Cand a intarziat la Cotroceni, Ponta s-a scuzat ca nu a mai condus el
masina si asa i-a luat ceva mai mult prin oras. Vezi Doamne, era deja o
persoana importanta, trebuia sa fie dusa si adusa de un sofer
profesionist. Doar nu ne mai jucam de-a premierul, suntem deja, mai ales
daca vedem ca Traian Basescu
nu mai face bascalie, ci se tine de lucruri serioase. Desi suspecta in
sine importanta acordata momentului, ca si placerea cu care isi aroga
necesitatea unei coloane oficiale infipta in spate, penibilul a trecut.
Mi-am amintit atunci insa modul in care Ponta si-a facut debutul la sefia PSD
- o curatenie a parcului auto din curtea sediului PSD de pe Kiseleff.
N-am reusit de atunci sa vad nicio actiune mai de amploare in interiorul
partidului. Cam la atat s-a redus si reforma printre baroni, mai cu seama ca alianta cu PNL si grija pentru construirea USL,
trebuie sa o recunoastem, i-a mancat toate resursele. Reveinind la
masini, Ponta nu eu, premierul desemnat a comis una si mai zdravana.
Ponta ne-a instiintat ca va fi plimbat in coloana oficiala a Guvernului
in masini care sa protejeze mediul, iar pentru asta a facut deja
comanda la SPP pentru un model hibrid. Saracul Ponta, saraca tara
bogata, sarman partid
socialist! Ponta nu a identificat inca de unde va lua bani ca sa
reintregeasca salariile si sa plateasca diferentele la pensii, nu stie
sa spuna cum va asigura cresterea economica, dar e peste cap de
preocupat sa nu polueze mediul inconjurator! Ceva mai comic decat asta
rar ii e dat chiar si romanului sa traiasca.
Dar Ponta nu se
opreste aici, ca altfel nu am fi vorbit atat despre rasturnarea bunului
simt cu el la volan. Pluseaza si spune ca nicio institutie publica nu va
mai putea sa achizitioneze decat masini hibrid, care sa consume putin
si sa nu polueze precum cele conventionale. Ma mir foarte mult ca
liderul USL habar n-are de pretul unei astfel de masini. Sunt cele mai
scumpe masini de pe piata, tocmai datorita (in cazul asta, din cauza)
faptului ca tehnologia folosita este inca una de avangarda si foarte
costisitoare.
Ori daca stie Ponta cat costa o astfel de masina,
dar le impune tuturor institutiilor publice, inainte ca macar sa aiba
idee de unde ia bani ca sa dea la salarii si pensii, e pura inconstienta
si inseamna si-a pierdut luciditatea cu totul in aburii euforiei
desemnarii in functia de premier.
Desigur, noul parc de masini nu ar depasi cele 600 de milioane alocati
de MRU, inainte de a pleca, primariilor Puterii de atunci din provincie.
Nici nu s-ar ridica la cat e necesar pentru a plati diferentele de la
pensii. Cu atat mai putin reintregirea salariilor.
Dar e vorba
de mesaj aici, exact ceea ce Ponta spunea ca vrea sa ofere ca exemplu
prin aceasta extravaganta inconstienta a masinilor hibrid pentru toate
institutiile statului. A doua tusa, aia generala si generalizanta in
sine, se formeaza in jurul acordului semnat intre PSD (USL) si gasca
traseistilor condusi de MAFIA personala a lui Adrian Nastase.
Daca din primul exemplu intelegem ca Ponta nu stie despre ce vorbeste,
nici in cazul masinilor, nici al sursei majorarii salariilor, in cel
de-al doilea e vorba in esenta despre un NO coment.
Ce sa-i mai
spui Opozitiei care se pregateste sa devina noua Putere umplandu-si,
fara ca macar sa fie nevoie, gura si burta cu toata mizeria lasata in
urma in fostii guvernanti? Cand USL preia nu doar discursul fostei
Puteri, ci si principalele puncte de sprijin in imoralitate si tot ce
este mai compromitator. Asta inseamna ca pur si simplu nu le pasa de
votul romanilor, pentru ca stiu ca la fel vor castiga si dupa alegeri.
Stiu ca nici romanilor nu le mai pasa demult, pentru ca in ochii lor
toti sunt aceeasi mizerie.
Iar Ponta cand i-a strans ieri mana fostului sef al mafiei personale a lui Adrian Nastase
nu a facut altceva decat sa si-l faca propriul sef al propriului sistem
la cladirea riguroasa a caruia lucreaza din greu. Daca insa premierul
desemnat si-a facut calculele in privinta voturilor din toamna la fel
cum a calculat impactul de imagini versus costuri pentru masinile
hibrid, ma tem ca deja si-a dat foc la constructie.
AUTOR IULIAN LECA
SURSA www.ziare.com
Un comentariu:
Oare numai doua au fost erorile domnului Ponta ? Cat despre " fatale "...parca n-asi avea prea mari asteptari .
Trimiteți un comentariu