marți, 3 mai 2011

CUM L-A IMPUSCAT VANTU PE OSAMA BIN LADEN

„Ţin să precizez că luni îi voi pregăti eu o surpriză lui Traian Băsescu, de care veţi afla toţi", a anunţat Sorin Ovidiu, pe un ton misterios-ameninţător, vinerea trecută, când a fost încarcerat pentru 29 de zile.
Şi a început agitaţia: oare ce bombă va detona „părintele FNI"? Ce înregistrări devastatoare o deţine de pe vremea când avea relaţii cordiale cu actualul preşedinte? Ce afaceri tenebroase vor fi devoalate?
Odată cu apropierea zilei de luni, a crescut şi curiozitatea gazetărească: oare cum, pe ce cale îşi va transmite SOV marile secrete? O strecura un bileţel în strachina cu varză, sub privirile neatente ale vreunui gardian prietenos? Ori le-a lăsat instrucţiuni precise locotenenţilor săi, „golanilor" săi - cum îi place să le zică?

Primul şoc a fost duminică în zori: cutremur în Vrancea, 4,9 grade pe scara Richter. Văleu, asta să fie surpriza anunţată de Vîntu? Ori beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea? Nu cred, totuşi, mai ales că ziua Z nu sosise încă. Iar beatificarea nici măcar nu era o surpriză.
Duminică seară am adormit cu gândul că a doua zi vom avea parte de o megadezvăluire. Nici nu e de mirare că ieri-dimineaţă mâna mi-a fugit direct pe telecomandă. Iute-iute pe Realitatea TV, să vedem dacă nu cumva s-a grăbit Vîntu cu dezvăluirea...  Şi am citit: Osama e mort. Am dat repede pe CNN, să confirm ştirea: Bin Laden is dead. Eiii, mi-am zis, asta da bombă de presă.  Ştia ce ştia Sorin Ovidiu Vîntu...
Dar dacă, totuşi, alta e surpriza? Căci, oricum ai pune problema, nu prea găseşti legătura dintre Osama bin Laden şi Traian Băsescu. Ba da, ceva-ceva s-ar găsi: noi suntem aliaţi cu americanii în NATO, americanii i-au făcut de petrecanie lui Bin Laden, aşadar suntem într-un fel părtaşi la capturarea Marelui Terorist. Mă rog, nici asta nu prea ţine...

Şi atunci, care să fie surpriza? Orele au trecut una după alta, iar dinspre domnul Vîntu n-a mai venit nicio veste. Nimic, nimic, nimic... E clar, la Bin Laden s-a referit! Mai ales că, aşa cum se lăuda în discuţia cu Sebastian Ghiţă, a împuşcat sute de rackeţi, nu zeci! Şi că numai el ştie câţi a îngropat prin dealurile de pe acolo din Moldova. De ce n-ar fi îngropat unul şi prin dealurile de pe acolo din Pakistan?! Mai ales că şi Osama bin Laden tot un fel de racket era...
Alo, domnu' Vîntu, a venit gustarea! Şi nu mai împuşcaţi, dom'le, atâţia rackeţi prin arestul de la Cercetări Penale!..
AUTOE GRIGORE CARTIANU
SURSA ADEVARUL 

Niciun comentariu: