miercuri, 4 mai 2011

ELENA UDREA SI PRESA LA KIL

Ministrul Elena Udrea confirmă o vorbă străveche: obiceiurile proaste nu mor cu una, cu două! „Blonda de la Turism" - cum, mai nou, o alintă şi colegul ei de partid Vasile Blaga - a cumpărat conţinut editorial la TVR, după ce procedase la fel şi cu Realitatea TV.

Concret: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a încheiat un contract cu Televiziunea Română prin care trei ediţii ale emisiunii „Ne vedem la TVR", realizate de Marina Almăşan, să promoveze tot atâtea destinaţii turistice. Ministerul a plătit televiziunii publice câteva zeci de mii de euro, pentru „prestări servicii de coproducţie". Urmarea a fost dezastruoasă: primele două emisiuni, deja difuzate pe post, au fost sancţionate de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru publicitate politică. TVR a încasat o amendă de 10.000 de lei şi o somaţie publică. Protagoniştii uneia dintre emisiuni au fost Emil Boc, Gheorghe Flutur şi însăşi doamna Udrea.
Ei, şi care-i problema?, ar putea riposta binevoitorii. Ministerul a plătit oficial, cu factură, o prestaţie publicistică în favoarea turismului românesc. În plus, banii au mers tot la o instituţie publică, nu pe la cine ştie ce SRL-uri obscure.

S-avem pardon! Procedeul atât de drag doamnei Udrea este extrem de nociv în privinţa libertăţii presei din România, aspect tocmai incriminat în rapoartele agenţiilor de monitorizare. Practic, ministrul Udrea a determinat conţinutul editorial al unei emisiuni. A cumpărat timp de emisie, fără ca apariţia respectivă să fie marcată cu „Publicitate". Asta se numeşte informaţie otrăvită. Atunci când plăteşti ca să apari la televizor sau în paginile unui ziar, intri automat în calupurile ori în machetele de publicitate. Nu ai ce căuta în editorial!
În plus, doamna Udrea nu se sfieşte să încalce legea care limitează numărul de minute alocate publicităţii pe canalele TV. Nici măcar nu poate invoca necunoaşterea legii, pentru că: 1. este parlamentar şi ministru, deci face şi aplică legi; 2. s-a mai confruntat o dată cu astfel de acuzaţii, anul trecut, când cumpăra cu voioşie spaţiu editorial la Realitatea TV. Tot pe baza unui contract, evident. Şi mai e un aspect. Reclama susţinută cu bani de la minister nici măcar nu se reflectă sută la sută  în promovarea destinaţiilor turistice, ci mai degrabă în promovarea doamnei Udrea şi a colegilor săi de partid. Iar asta se face pe banii noştri, nu cu fonduri marţiene!
Aşa se întâmplă când presa se lasă cumpărată la kilogram. Negustori se vor găsi la tot pasul.
AUTOR GRIGORE CARTIANU
SURSA ADEVARUL

Niciun comentariu: